Veelgestelde vragen

COVID-19 Informatie en Beleid

In deze bizarre periode kijkt La Porta Vacanze waar het de gasten tegemoet kan komen, mochten er door COVID-19 (reis)beperkingen worden opgelegd door overheidsinstanties.

La Porta Vacanze hanteert een omboekings-regeling, mocht door (reis)beperkingen de reis niet door kunnen gaan.

1. Het restbedrag dient normaal 8 weken voor aanvang van de huurperiode betaald te zijn. Mocht er op dat moment nog onzekerheid bestaan of er reisbeperkingen gelden rond het tijdstip van aanvang van de huurperiode, wordt de betaling van het restbedrag in onderling overleg opgeschort tot uiterlijk 2 weken voor aanvang van de huurperiode. Let op: de opschorting van de betalingsverplichting van zowel de aanbetaling als het restbedrag heeft GEEN invloed op de reguliere annuleringsbepalingen.

2. Mochten er reisbeperkingen gelden tijdens de huurperiode, kan de boeking worden omgezet naar een andere periode, uiterlijk tot in het volgende seizoen 2023.

3. Er gelden dan geen extra kosten.

4. Omboeking is alleen mogelijk voor de periode dat er beschikbaarheid is.

5. Omboek-regeling geldt alleen bij bestemmingen met Code Oranje/Code Rood. Anders gelden de normale annuleringsvoorwaarden.

6. Indien het verblijf in de betreffende accommodatie feitelijk kan worden uitgevoerd en theoretisch uitvoerbaar is bestaat er geen recht op kosteloos annuleren met terugbetaling van de huurpenningen. Het reizen van- en naar de villa valt niet onder de invloedssfeer van de eigenaar en La Porta Vacanze.

Zie de volgende links:

RIVM

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel

Europese Unie. Re-open EU

https://reopen.europa.eu/nl

Reisadvies Italië

https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/italie/reizen/reisadvies

ACM

https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus

U wilt een klacht indienen

1. Klachten tijdens het verblijf dienen uiterlijk binnen 24 uur schriftelijk of in andere passende vorm bij LV te worden ingediend, zodat LPV passende maatregelen kan nemen. Als de klacht niet bevredigend wordt beantwoord, dient de huurder uiterlijk binnen 4 weken na terugkomst in Nederland de klacht per email bij LPV in te dienen onder vermelding van alle ter zake doende gegevens. Email adres: rob@laportavacanze.com.

2. Indien de huurder zich niet houdt aan de termijn die zijn gesteld hierboven, verwerkt hij zijn recht op schadevergoeding, een en ander voor zover reeds enig recht op schadevergoeding bestaat.

3. De Huurder is steeds gerechtigd zijn grieven middels een klacht aan LPV voor te leggen zowel voor als na het boekingsproces, voorafgaand aan de reis. LPV dient een klacht steeds adequaat en met bekwame spoed te behandelen, in ieder geval binnen 6 weken na ontvangst van de klacht. Klachten kunnen per email worden verstuurd aan: rob@laportavcanze.com.

Het reisdocument: wanneer ontvang ik alle informatie over de accommodatie?

Na ontvangst van het restantbedrag krijgt u per e-mail het reisdocument toegezonden, uiterlijk 3 weken voor aanvang van de huurperiode, met uitzondering van last minute boekingen. Het reisdocument kunt u bij aankomst tonen aan de eigenaar dan wel beheerder van de accommodatie.
Het reisdocument is in PDF formaat en bevat:

  • Gegevens accommodatie (Naam villa/appartement; adresgegevens, naam en telefoonnummers eigenaar/beheerder)

  • Richtlijnen accommodatie (aankomst en vertrek tijd, faciliteiten inclusief en exclusief)

  • Toeristische info via doorlinks naar websites met toeristische informatie (regionale en provinciale APT: Aziende di Promozione Turistica) met veel informatie over kunst/culuur/evenementen/activiteiten/natuur. Verder een doorlink naar informatie op de website van La Porta Vacanze/Proef het echte Italië (kunst en cultuur, lijst met restaurants, activiteiten etc.)

  • Routebeschrijving

De routebeschrijving
De routebeschrijving begint vanaf de tolwegen in Italië tot aan uw vakantiebestemming. Tevens worden de GPS coördinaten van de villa aangegeven. Toch is het raadzaam goed de routebeschrijving te volgen voor het laatste stuk naar de villa toe.
Er is geen rekening gehouden met wegwerkzaamheden en eventuele omleidingen onderweg. Het is raadzaam om voor vertrek uw route te bestuderen (bijvoorbeeld met behulp van Google Maps) en uzelf van de juiste verkeersinformatie te voorzien.

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

Betaling is mogelijk per bankoverschrijving. De bankgegevens staan vermeld in de factuur die u per e-mail wordt toegezonden.

Kan ik na een boeking de overeenkomst kosteloos opzeggen?

Een bevestigde boeking is definitief en kan niet worden herroepen. De Wet Koop op afstand, in het bijzonder de daarin gegeven bedenktermijn van 7 werkdagen, geldt niet voor reizen afgesloten via internet. In deze wet wordt een uitzondering gemaakt voor de toeristische sector wegens het specifieke karakter van de geleverde diensten, in aansluiting op de Europese richtlijn betreffende de verkoop op afstand, die eveneens in een uitzondering voorziet voor diensten betreffende logies.

Welke informatie krijg ik nadat de boeking definitief is?

Zodra de boeking definitief is krijgt u per email een boekingsbevestiging en factuur. Na betaling van de totale reissom ontvangt u ca 3 weken voor vertrek een reisdocument met het exacte adres van de villa en de gegevens van de contactpersoon ter plekke.

Wanneer is de boeking definitief?

Zodra u een boeking heeft gedaan via internet, krijgt u van ons een email met een ordernummer. Wij sturen uw boeking door naar de eigenaar. Na akkoord van de eigenaar, meestal binnen 2 werkdagen, ontvangt u van ons de boekingsbevestiging en factuur per email.

Hoe kan ik een boeking maken?

Via onze website bij elke beschrijving. U gaat in de beschrijving naar Beschikbaarheid en Prijzen. U gaat naar de desbetreffende maand en klikt op de door u gewenste aankomstdatum. Aankomst is op zaterdag en is donkergroen weergegeven. Vervolgens kiest u in het vak Prijsopgave het aantal weken dat u wenst te boeken. U ziet dat de huurprijs wordt weergegeven. Om te boeken klikt u op “Boek nu”.

U komt nu in het boekingsformulier. Vul uw gegevens in bij stap 1 en 2. Bij stap 3 krijgt u een overzicht van uw boeking met de prijs en kosten. U kunt eventueel nog vragen of opmerkingen in het vrije tekstveld invullen. Mocht het mogelijk zijn om op een andere dag aan te komen of te vertrekken, kunt u dat in het vrije tekstveld aangeven.

Controleer alle gegevens. U kunt de reservering versturen, door te klikken op “Reservering afronden”. Dit is alleen mogelijk indien u heeft aangegeven akkoord te gaan met de Algemene Voorwaarden.

Ontangst van uw boeking wordt via e-mail bevestigd.

Ik wil een optie op een accommodatie?

Helaas verleent La Porta Vacanze geen opties meer. De accommodaties blijven daardoor te lang geblokkeerd.

Kan ik op de kaart de ligging van het huis zien?

Op de map wordt de ligging van het huis en de omliggende plaatsen exact weergegeven maar er kan niet volledig worden ingezoomd om het exacte adres te beschermen. Het exacte adres wordt pas vrijgegeven nadat de boeking definitief is.

Wat is de betekenis van de 4 interieur categorieën

De indeling van de villa’s in 4 interieur categorieën is door ons gemaakt op basis van onze eigen inspectie. Een huis kan ook een hogere beoordeling krijgen omdat de ligging en het buitengebeuren van de villa bijzonder is.

Zeer luxe en zeer comfortabel:
Riante, luxe accommodaties van zeer hoog niveau. Ze zijn zorgvuldig geselecteerd, omdat er véél voor nodig is om de hoogste categoie te verdienen.

Luxe en zeer comfortabel:
luxe verzorgde accommodaties ofwel kwalitatief zeer verzorgde inrichting voor het alledaagse comfort met een fraaie ligging.

Zeer comfortabel:
Verzorgde, vriendelijke accommodaties, voorzien van het gewone, alledaagse comfort. Een verblijf waar u zich onmiddellijk thuisvoelt.

Comfortabel:
Veelal landelijk gelegen accommodaties, voorzien van een comfortabele inrichting, en u bent met redelijk comfort tevreden.

Is de beschikbaarheid op de website actueel?

De beschikbaarheid op de website kan niet voor 100% worden gegarandeerd; La Porta Vacanze is namelijk afhankelijk van de eigenaren van de accommodaties voor het regelmatig doorgeven van de actuele beschikbaarheid. In de tussentijd kan de accommodatie eventueel geboekt zijn. We doen er alles aan om de meest actuele beschikbaarheid op de website te tonen. Elke nacht vindt een update van de beschikbaarheid plaats.